Om oss

Kommunikation. Helt enkelt.

Kommunikation som gör skillnad. Kommunikation som förändrar attityder. Kommunikation som gör affärer. Och som alltid baseras på en stark kreativ idé. Det är det vi jobbar med. Varje dag. Vi gör det med humor, glädje och framför allt en stor portion nyfikenhet. Nyfikenhet på dig och din verksamhet, på omvärlden, på nya kanaler och trender.

Så hej. Välkommen hit. Till Sveriges nyfiknaste kommunikationsbyrå.

Aktuellt

  • Välkommen Marianne – konceptutvecklande copywriter med förkärlek för böcker och grönt te

    Välkommen Marianne – konceptutvecklande copywriter med förkärlek för böcker och grönt te

    20 mars 2015

    För att stärka vår strategiska kompetens samt kapacitet när det gäller utveckling av kommunikationskoncept och textinnehåll har vi lockat till oss Marianne Böckmann, som nu är med och skapar värde för både befintliga och nya uppdragsgivare.

    Marianne Böckmann har som copywriter, konceptutvecklare och varumärkesstrateg lång erfarenhet av att utveckla kommunikationslösningar inom B2B, ofta med internationell inriktning. Efter (väldigt) många år på Navigator Communications ville hon möta nya, stimulerande utmaningar här hos oss, vilket vi är mycket glada för. Marianne har en informationsutbildning i botten och har vidareutbildat sig inom vuxenpedagogik och strategiskt varumärkesbyggande. Hon har jobbat mycket brett genom åren – med allt från omfattande varumärkesstrategiska processer och interna implementeringar, till utveckling av innehåll för alla tänkbara kanaler.

    Förutom att jobba gillar Marianne att träna till hög musik, läsa tjocka böcker, hålla på med olika sömnadsexperiment, dricka grönt te och fundera över livet.

  • Välkommen Patrik – musicerande projektledare med gedigen B2B-erfarenhet

    Välkommen Patrik – musicerande projektledare med gedigen B2B-erfarenhet

    18 mars 2015

    Vi tar det som en stor komplimang när kunder söker sig till oss för att bli medarbetare – precis som Patrik Rudenschöld just har gjort.

    Under många år har vi haft kontakt med Patrik genom hans position som chef för ArjoHuntleighs globala marknadsavdelning och som Brand/Marketing Manager på Appium och ST-Ericsson. När vi för några månader sedan utlyste tjänsten som strategisk projektledare dök Patriks namn upp och vi blev mycket glada. Han är nu en välkommen del i vårt team och vi tror att hans gedigna erfarenheter inom strategisk marknadsföring och content marketing kan stärka vårt B2B-erbjudande väsentligt.

    Patrik har i hela sitt yrkesverksamma liv arbetat med kommunikation och marknadsföring, både som delägare i reklambyrå och i ledande positioner på globala företag. Med sitt genuina intresse för affärsutveckling och sin strategiska kompetens kommer Patrik att bli ett starkt stöd för våra kunder vid planering, genomförande och uppföljning av marknadsaktiviteter såväl on-line som i traditionella medier.

    Med tre döttrar är det alltid fullt upp, men om det blir tid över ägnar sig Patrik med liv och lust åt både musik och fotboll (att han är ett inbitet HIF-fan pratar vi dock tyst om….)

  • Välkommen Charlotte – erfaren grafisk formgivare med kärlek till Spanien

    Välkommen Charlotte – erfaren grafisk formgivare med kärlek till Spanien

    13 mars 2015

    Nu är vår nya arbetsgrupp på plats! Först ut att presenteras är Charlotte Ohlsson, grafisk formgivare som med sin varma personlighet och gedigna byråerfarenhet är ett välkommet tillskott till TCF.

    Charlotte kommer närmast från South Communication där hon bland annat arbetade med Hemmakväll och TT-Line. Med över 20 års erfarenhet inom den grafiska branschen finns det inte mycket inom original- och formgivningsarbete som Charlotte inte har koll på. Några av oss här har tidigare jobbat med Charlotte på andra arbetsplatser och vi kan villigt intyga hennes engagemang, snabbhet och flexibilitet.

    Även om jobbet är mycket så är det ju inte allt, så när Charlotte får möjlighet tar hon med familjen och njuter av livet i lägenheten på spanska solkusten. Kanske även ett bra ställe att ha nästa byråfest – eller vad säger du Charlotte?

  • Hej nya arbetsgruppen!

    Hej nya arbetsgruppen!

    16 januari 2015

    Det sker en hel del förändringar här på TCF just nu som vi ser fram emot att berätta mer om i detalj när allt är på plats. Men vi kan avslöja att det handlar om att en helt ny arbetsgrupp är på väg in! Inom kort kommer vi att förstärkas av en strategisk copywriter med lång erfarenhet och en välmeriterad grafisk designer. Dessutom söker vi efter en vass projektledare med erfarenhet från B2B-byrå eller marknadsavdelning. Är du intresserad kan du läsa mer om tjänsten här.
     
    Tillsammans med befintliga kollegor blir vi en av regionens absolut starkaste byråer för företag inom industri, teknik, energi, cleantech och life science. Det är med stor glädje vi ser fram emot 2015!

  • Vår praktikant Amanda på plats

    Vår praktikant Amanda på plats

    3 oktober 2014

    Under femton veckor framöver förstärks byrån av Amanda Björk. Hon går sista året på Malmö Högskolas utbildning Grafisk Design och gör nu praktikkursen hos oss.
    Med en passion för layout och formgivning har Amanda siktet inställt på att bli AD och vi hoppas att vi kan hjälpa henne en bit på vägen. Välkommen!

     

  • Välkommen Jenny – strategisk projektledare med förkärlek för kakor och koltrastar.

    Välkommen Jenny – strategisk projektledare med förkärlek för kakor och koltrastar.

    22 september 2014

    Kul att ha dig här! Du är både projektledare och strateg, hur funkar det?

    – Alla som arbetar med kommunikation arbetar ju med strategi på ett eller annat sätt. I just mitt fall upptäckte jag tidigt att jag inte kunde vara en bra projektledare utan att tillföra strategisk höjd i projekten. En projektledare arbetar med helheten, helheten kring varumärket, kring kommunikationen och kring försäljningen. Och däri ligger strategin, så det var egentligen en självklar upptäckt. Insiktsfull strategi och kreativ höjd är nyckeln till det mesta, mitt jobb är helt enkelt att skapa förutsättningar för stordåd.

    Vad kan dina kunder förvänta sig?

    – För mig är det väldigt viktigt att en kund känner att vi tillför ett värde som de inte skulle kunna skaka fram internt. Vi som står utanför organisationen måste våga utmana satta strukturer, idéer och lösningar. Vi ska ligga ett steg före helt enkelt – det är det vi får betalt för.

    Berätta lite om din bakgrund.

    – Det enda som egentligen betyder något är att jag har arbetat i branschen i mer än 15 år och är fortfarande helt övertygad om att det är det här jag vill göra.

    Något mer vi behöver veta om dig?

    – Jag är löjligt förtjust i kakor, pick-nick och fredagskvällar. Och så koltrasten förstås - för känslan man får när den plötsligt dyker upp med sin gudomliga sång efter en lång mörk vinter.

Visa fler nyheter

Kunder

  • Apptus
  • ArjoHuntleigh
  • E.ON
  • Euro Finans
  • FileMaker
  • Fredricsons Trä
  • Invest in Skåne
  • Malmö FF
  • Mitsubishi Electric
  • Novo Nordisk
  • Perstorp
  • Science Link
  • Sony
  • SvFF
  • Sydsvenska Industri- och Handelskammaren
  • Tacticus
  • Tetra Chemicals
  • Watersprint

Medarbetare

  • Factory by Peter Anderhagen Peter Anderhagen

    Peter Anderhagen

    Utvecklare, Digitala medier +46 40 664 31 85

    Min fabrik är uppbyggd av 1:or och 0:or, eftersom jag jobbar med att skyffla sådana fram och tillbaka i den digitala världen.

  • Factory by Marianne Böckmann Marianne Böckmann

    Marianne Böckmann

    Copywriter & Strateg +46 40 664 31 96

    Min fabrik är gjord av tyg med stramt mönster och symboliserar att en riktigt bra kommunikationslösning bör vara mjuk och skön utanpå, och ha ett stringent och kraftfullt innehåll.

  • Factory by Sara Danstad Sara Danstad

    Sara Danstad

    Grafisk Designer +46 73 643 84 34

  • Factory by Richard Kenward Richard Kenward

    Richard Kenward

    Kommunikations­rådgivare & Copywriter +46 733 35 77 43

    Min fabrik signals the fact that I am an English copywriter with a native English background. What could be better than someone that can speak the Queen's English? I can also sing God Save the Queen, but you really do not want to hear me sing.

  • Factory by Malin Kihlström Malin Kihlström

    Malin Kihlström

    Copywriter +46 40 664 31 84

    Min fabrik består av 29 bokstäver som är grunden till allt mitt arbete.
    Vad skulle jag göra utan dem?

  • Factory by Joachim Lindgren Joachim Lindgren

    Joachim Lindgren

    VD & Projektledare +46 40 664 31 82

    Min fabrik har en stabil form. Byggklossarna, eller legobitarna, bildar tillsammans en stadig struktur som inte går av för hackor. Samtidigt har den en flexibilitet, eftersom den kan byggas om och byggas ut vid behov.

  • Factory by Kristian Lindström Kristian Lindström

    Kristian Lindström

    Senior Art Director +46 40 664 31 74

    Min fabrik är ett slags självporträtt. Jag gillar att illustrera. Och hjärnorna som kommer ut ur skorstenen berättar hur idéer är centralt i min roll. Att använda huvudet alltså...

  • Factory by Louise Medin Louise Medin

    Louise Medin

    Ekonomiansvarig +46 40 664 31 92

    Min fabrik är fylld av blommor, de är ju så vackra och gör mig så glad. Och glad, det är jag för det mesta. Att jobba med ekonomi innebär att få ekvationer att gå ihop, det syns också i min fabrik.

  • The Concept Factory Charlotte Ohlsson

    Charlotte Ohlsson

    Grafisk Designer +46 708 874920

  • Factory by Måns Puur Måns Puur

    Måns Puur

    Grafisk Designer +46 709 99 40 34

  • The Concept Factory Patrik Rudenschöld

    Patrik Rudenschöld

    Projektledare & Strateg +46 722 449945

  • Factory by Hanna Svensson Hanna Svensson

    Hanna Svensson

    Art Director
    (föräldraledig)
    +46 40 664 31 93

    Min fabrik visar vad jag gillar med grafisk design, enkelhet. Klippa, klistra och sätta ihop olika delar till collage har sedan jag var barn varit det bästa jag vet. Jag hämtar inspiration från musik, mode, konst och foto.

  • Factory by Lisa Welander Lisa Welander

    Lisa Welander

    Produktionsledare +46 40 664 31 88

    Min fabrik visar på min förkärlek för att skapa ordning. Att lägga samman alla lösa trådar, paketera och strukturera. Se till att allt samlas till en enhet och slutligen, dra ihop säcken. Produkten är färdig. Mission completed!

  • Factory by Jenny Wendel Jenny Wendel

    Jenny Wendel

    Projektledare & Strateg +46 40 664 31 81




     

  • Factory by Johan Wilén Johan Wilén

    Johan Wilén

    Art Director +46 40 664 31 95